Solna VBK:s damlag tar ny fart i div 1

Solna vbk hade en bra start på division 1 Norra förra säsongen men spelade bara fem matcher innan pandemin förhindrade fler matcher i serien.

Efter det besvärliga året som varit siktar nu Solnas damer mot en ny säsong i division 1 norra. Glädjande kan vi nu ge besked att tränaren Chris Buchgeister och andretränaren Niklas Poblenz fortsätter sitt engagemang över nästa säsong 2021-2022.

– Chris har varit tränare klubbens representationslag nu under flera år och det känns mycket bra att ha hennes kompetens och solnahjärta kvar ytterligare ett år i damlaget, säger David Ottosson, tävlingsansvarig i Solna VBK.

En annan nyhet är att klubben succesivt vill skapa förutsättningar för fler som vill satsa uppåt i divisionerna ska kunna spela i Solna och ett led i den satsningen är att träna tre tillfällen i veckan.

– Vår ambition är att ge fler spelare från våra yngre led möjlighet att känna på spel och träning i division 1 miljö.
Efter de spelarsamtal vi haft vet vi att stommen från förra årets lag finns kvar, vilket känns väldigt roligt och viktigt. Kan vi nu tillföra med någon spelare från egna träningsgrupper och kanske med någon spets utifrån så är vi nöjda med truppen inför nästa år, samanfattar David Ottosson.