Solna VBK:s seniorlag

Damlagen. A-D

Damer A  – Div 1 Norra

Solna VBK:s representationslag tränas av Joakim Ström och David Ottosson som båda två gör sin andra säsong som huvudtränare för damernas A-lag efter flera år i klubben. Laget hade en stark säsong ifjol och siktar på att åter hamna på den övre halvan av tabellen i divison 1. Flera yngre spelare från klubben fick förra säsongen chansen att spela i laget, flera fortsätter även denna säsong att ta stora steg och spelar regelbundet i Dam laget. Laget består huvudsakligen av 15 spelare med spelare från länder som Italien, Finland, Polen och Tyskland.

Damer B – Div 2

Solna VBK:s B-lag tränas av Mirre och Johan Berg samt Chris Buchgeister. Laget spelar i Division 2 Mellersta Östra.

Damer C:

Laget spelar 2021/22 i division 2 Östra och tränas av David Ottosson.

Damer D:

D-laget har blivit en ingång till seriespelet för många av de yngre spelarna i klubben. Spelarna får chansen att göra övergången från kidsvolleyboll till seriespel i en lägre division för att kunna klättra i seriespelet och i lagen.

Herrlagen. A-C

Herrar A

Solnas herrlag spelar i division I och består av 12-16 spelare från nationer som Tyskland, Polen, Serbien, Nederländerna och Sverige. 2021/22 tränas laget av Magnus Hellström och av David Ottosson.

Herrar B – Division 2 Norra

Solnas andra herrlag tränas Av Andreas Vogt. Laget består liksom Herrar A av många nationaliteter och spelar 2021-2022 i Division 2 Norra.

Herrar C

Laget spelar i Division 2 Mellerstra Östra. Det är i grunden ett ungdomslag som nu tar chansen att spela i divisionerna.

Här kan du läsa om Solna VBK:s ungdomslag.

Solnalagens hemmahall är Solnahallen, Ankdammsgatan 46, Solna. Vissa matcher spelas i Råstaparkhallen.

Vill du börja spela i Solna vbk? Kontakta oss på info@solnavbk.se

Följ Solna VBK på Instagram:

Solna VBK har ett trettiotal tränare på olika nivåer, Andreas Vogt är en av dem.

Andi Vogt är tränare för Solnas B-lag är från Tyskland och i laget finns nationaliteter som Sverige, Polen, Portugal/Angola, Brasilien, Nederländerna, Thailand, Japan Libanon, Frankrike, Litauen, Afghanistan och Finland.