Silver för Solna i U16SM!

Under helgen som gått, 23-24 April, har U16SM tagit plats i Falköping. I turneringen hade Solna med ett pojklag i röd/svart grupp och två flicklag, ett i blå grupp och det andra i röd/svart grupp. En spännande och rolig helg för alla lagen, som alla kämpade och visade fin laganda.

Silver för tjejerna i röd/svart!

Solnas Flicklag i röd/svart grupp vann alla sina gruppspelsmatcher. En tidig morgon match som slutade med vinst 2-0 mot Södertälje 1 fick inleda seger sviten. Sedan fortsatte vinst med 2-0 mot, Helsingborg, Ljungby Smash innan dagen avslutades med en kvällsmatch och ännu en vinst mot Växjö. En grupp vinst var då säkrad och söndagen inleddes därför med en Kvartsfinal för laget mot Eneryda Volley. Resultatet följde mönstret från lördagen och det blev återigen en 2-0 vinst. Semifinal mot KFUM Jönköping, vilket var en spännande och rolig match, roligare blev det också att det var en match som slutade med en 2-0 vinst i Solnas favör.

Final för laget i röd/svart grupp! Match mot Kronan VBK. Efter en stark laginsats och stor kämpar anda genom hela turneringen var tillslut Kronan för starka.

Men laget hamnar torts allt på en fin andra plats i detta U16SM och tar hem silvret! Riktigt bra jobbat tjejer!

Flicklaget i blå grupp inledde också turneringen med att gå obesegrade genom gruppspelet. med riktiga kämpar insatser mot sina motståndare. Laget lyckades slå Täby, Växjö, Malmö och hemmalaget Falköping. Mot Falköping där man vid ledning 1-0 i set, men underläge i andra med 20-23, lyckades vända matchen och ta hem vinsten och i förlängningen även gruppsegern.

Med gruppsegern inleddes söndagen med en kvartsfinal mot KFUM Umeå. Tyvärr var Umeå lite för starka och det blev förlust med 2-1. Vilket innebär att placeringsmatcher väntade. Det blev tillslut en hedrande 8de plats för laget.

Pojklaget i röd/svart grupp spelade under gruppspelet 4 matcher där man lyckades vinna en av matcherna, matchen mot Uppsala Mad. Det blev därmed en fjärde plats i gruppen och B-slutspel väntade på söndagen. Två matcher väntade på söndagen. Första matchen mot Västerås. Som man vann med 2-0 efter en jämn match. Sista matchen spelades mot Uppsala Goats. En match som också slutade 2-0 till Solna. Killarnas helg avslutades därför med två segrar och en hedrande 7de plats.

Riktigt bra kämpat alla spelare som var nere i Falköping i helgen!