Solnas damlag ryckte in och erbjöd spel i Solnahallen

Söndagen kunde börjat bättre för Solna VBK:s damlag. Bortamatchen mot Sollentuna i Rotebrohallen startade med en dubbelbokad sporthall

Nöden har ingen lag. I morse när Solna VBKs damlag kom taggade till Rotebrohallen för att möta Sollentuna SK i division 2 östra, visade sig sporthallen vara dubbelbokad.

Sagt och gjort. Efter några samtal sill Solnahallen drog båda lagen till Solnahallen och matchen spelades på Solna VBK:s hemmaplan.

Tur för Sollentuna att de möter ett Stockholmslag och inte Team Gotland idag.. skriver tjejerna på Facebook.

Matchen slutade med 3-0 (25-20, 25-17, 25-15) och Solna VBKs damlag har nu vunnit sju matcher och bara förlorat ett set och är nu tabelledare.

De senaste matcherna har slutat med flaggan i topp. Sätersmatchen vann laget med  3-0. Mot Nyköping  vann de med 3-0 (11-25, 16-25, 12-25) och vinst mot Stjärnfall (25-13, 25-16, 25-19).

screen-shot-2016-12-04-at-23-00-46