Borta helg i Uppsala – med flera poäng hem

Damer D efter vinsten mot Uppsala.

Det var inga hemmamatcher den här helgen, istället fick den som ville se serielagen spela göra den timmes långa resan norrut till Uppsala, där både Damer D och Herrar C spelade var sitt sammandrag under de gångna dagarna.

Först ut i Uppsala var Damer D som på lördagen spelade mot Uppsala E och Suld. Totalt lyckades laget ta med sig 4 poäng hem igen. Först en vinst mot Uppsala E med 1-3. Matchen mot Suld gick inte lika enkelt. Det blev en jämn match som tillslut behövde avgöras i ett femte set. Suld gick segrade ur matchen efter att det blivit 15-9 i det sista setet. Laget fick därför se sig besegrade för första gången den här säsongen, men kunde trots allt få med sig en poäng från matchen.

På söndagen var det herrarnas tur att göra den timmes långa resan till Uppsala. Det blev dubbla vinster för laget. Först en vinst mot Uppsala som fick avgöras i ett sista femte set där laget vann den andra poängen. Den vinsten kunde sedan följas upp med ytterligare en när man vann klara 3-0 mot Täby.

Totalt kan vi konstatera att 9 poäng totalt kunde plockas med hem från Uppsala efter starka prestationer av både Damer D och Herrar C!

Helgens reslultat:

Lördag 15/10: