Trio tar över damlaget i Solna VBK

David Ottoson, tränar nästa säsong Solna VBK:s damlag i div 1 Norra tillsammans med Mirre Berg och Joakim Ström Foton: Agneta Elmegård

Solna VBK: damlag får nya tränare säsongen 2022/23.
Det blir en tränartrio som kommer ha gemensamt ansvar för upplägg, träningar och matcher.
David Ottosson, som är tränare i Solna VBK:s damer C och som arbetar på NIU Volleyboll har flera år varit tränare i elitserien för både Vallentuna och Sollentuna samt haft en aktiv karriär i Floby och Uppsala, tar nu ett kliv uppåt i satsningen av Solna VBK:s representationslag.

Marianne Berg har i sin aktiva karriär spelat i Allsvenskan för Solna Volley och i Elitserien för Örebro Volley

Marianne (Mirre) Berg står för en historik inom Solna volleyboll med spel i div 1 och allsvenskan med Solna volley och tidigare två år med Örebro i elitserien samt en mångårig tränarinsats inom klubben.

Joakim Ström har spelat i Elitserien för Vallentuna och har en tränarkarriär både i Vallentuna och Solna VBK

Joakim Ström har varit tränare i division ll tillsammans med Mirre och har tidigare haft tränaruppdrag i Vallentuna div 1, och själv spelat i Elitserien som aktiv.
Med denna tränarstab kommer Solna få en trio som kan Solna volleyboll oerhört bra och har hög kompetens i att utveckla spelare och en bra kontakt mot ungdomssidan.

Chris Buchgeister damlaget har en mångårig spelar- och tränarkarriär i Solna VBK.

Chris Buchgeister tog över damlaget 2015 och två år efter gick damlaget upp i div 1 igen efter några år i div ll. Nu kan hon se tillbaka på en lång tränarkarriär i klubben.
Det har varit en ära att träna Solna VBK:s representationslag under dessa åren. Jag har alltid känt att det har funnits en stark laganda och vilja att jobba för varandra i laget vilket har varit en styrka både i motgångar och framgångar. Det har alltid varit ett internationell prägel i laget med många nationaliteter vilket har berikat både klubben och laget”, sammanfattar Chris Buchgeister som kommer arbeta kvar i klubben med andra uppgifter.