…och Meagan Jonsson lämnar Solna VBK för Kanada

Meagan Johnson, från USA, spelade i Solna VBK:s representationslag i två och ett halvt år.
Meagan Jonsson, från USA, spelade i Solna VBK:s representationslag i två och ett halvt år.

Meagan Jonsson spelade sin sista match med Solna VBK förra helgen och nu går flyttlasset till Kanada där hennes pojkvän har fått uppehållstillstånd. Meagan har spelat center i Solna VBK i fem säsonger och hon berättar att Solna VBK har en speciell plats i hennes hjärta.

Jag kommer att sakna alla väldigt mycket. Jag har haft så mycket roligt i klubben och det känns konstigt att lämna laget, men samtidigt är det en chans för mig och min pojkvän att börja ett nytt liv. Förhoppningsvis hittar jag ett lag i Kanada där jag kan fortsätta att spela volleyboll.

Vad är ditt roligaste minne från tiden i Solna VBK?

Oj vad svårt, det är så mycket, men jag tar nog den sista matchen som vi vann med damlaget. Det känns speciellt. Och att vi hade så roligt i laget och att vi hade så bra stämning, det är nog det jag kommer att bära med mig, säger Meagan.

Bild från Meagans facebooksida