Solna VBK dominerade i Stockholm Volley Cup

Foto från Stockholm Volley Cup 2018 i Ulriksdalshallen: Samtliga foto: Agneta Elmegård

I helgen som gick var Solna VBK arrangör för Stockholm Volley Cup level 6 i Ulriksdalshallen och Solna VBK var också klubben som hade flest lag anmälda. 5 lag ställde upp från Solna av 16 anmälda!
Så är det nästan alltid nuförtiden. Solna har en bra tillväxt just nu vilket är jätterolgt, förklarar Johan Berg, tävlingsledare i Ulriksdalshallen.

Lagen blandades inför varje match och det var som man säger i OS.sammanhang: ”Det viktiga är inte att vinna, utan att delta.” Solnas lag placerade sig som följer:
Solna Gul 6:a, Solna Blå 8:a, Solna Vit 9:a, Solna Diamant 11:a och Solna Guld 15:e. Täby vann över Sollentuna i finalen.

Dagen efter gjorde 05/06  U16 debut i Rotebro och vann flera matcher! Totalt stannade de på sjunde plats. Stort grattis!

Tidigare Solnaspelaren Johan Berg är tillbaka i klubben och var tävlingsledare på Solna Volley Cup i Ulriksdalshallen