Vårsäsongen 2017 startar bra

Faksimil ur Mitt i Solna13 januari
Faksimil ur Mitt i Solna den 13 januari 2017.

I helgen satte seriespelet igång igen!

Sonas representationslag, Damer A, begav sig på en välorganiserad resa till Gotland (tack till reseansvarig Joanna Saber) för att spela årets första match. Förutsättningarna var inte de bästa kommenterar Chris Buchgeister, lagets tränare.
Med bara sju spelare totalt och däribland bara en center fick vi improvisera med uppställningen. Men de inlånade liberospelarna Anna och Anne gjorde ett toppen jobb på en otippad position och när det brast så tävlade Fanny och Joanna i baklinjen om vem som kunde både springa genom hela hallen, slänga sig och samtidigt spelar bollen tillbaka över nätet, refererar Chris.
screen-shot-2017-01-16-at-13-58-30
Slutresultatet för Solna blev ett tydligt 3-0 (25-16, 25-15, 25-16), efter en underhållande match,
Vi mötte mer motstånd än när Gotland spelade hemma hos oss, konstaterade Chris.
Rolig fakta: DA har nu bästa kvot vunna/förlorade poäng i hela alla Sveriges serier (1,68) och högsta kvot vunna/förlorade set (27), förutom Säters Herrar och Linköpings Damer i Div 1, som inte har förlorat något set alls.
screen-shot-2017-01-16-at-13-58-48