Premiärhelgen fullbordad!

Damer D efter vinsten mot Sollentuna.

Vi kan på det stora hela summera premiärhelgen som en bra helg för klubben. Sex vinster kan klubben visa upp och lagen kan ta med flera fina insatser att bygga vidare på under säsongen.

Helgens enda borta match var på söndagen och gick av stapeln på Gotland, där det unga Herrar C fick med sin en övertygande vinst över Team Gotland B. Samtidigt på hemmaplan spelade Damer B ett sammandrag som resulterade i en 5-sets match där man lyckades knipa extra poängen, vilket innebar att laget kunde plocka med sig två poäng från matchen. Men i den andra matchen för dagen blev Falun numret för stora och kunde ta tre raka set.

Lördagens matcher delade upp sig mellan Solnahallen och Råstaparkshallen. Herrar A fick i Solnahallen, efter en spännande 5-sets match, med sig extra poängen efter mötet med Uppsala B. Där Herrar B några timmar senare också spelade en 5-sets match i deras första match i sammandraget. Tyvärr lyckades inte extra poängen plockas, men en poäng från matchen mot Teknikum. Men man fick revansch senare då laget kunde plocka tre poäng mot Sollentuna Draget. Samtidigt i Råstaparkshallen fick Damer D en flygande start på säsongen där man vann båda sina matcher i sammandraget. Med vinst mot både Sollentuna och Täby.

Även ett stort tack till alla som tog sig ner till Råstaparkshallen och Solnahallen och hejade fram lagen under denna premiärhelg!

Helgens resultat:

Lördag 24/09 11:00 Solna Herrar A – Uppsala B: 3 – 2