Division 1 spel för Solna även nästa säsong!

Helgens kval spel slutade med en säkrad plats i Division 1 för Damer A. Efter tre spelade matcher och tre vinster var det inget snack om vem som var kvalets bästa lag.

Det spelades många bra matcher under helgen. Där det hela inleddes med en 3-0 vinst mot Södertälje på lördagen. Den följdes senare upp på kvällen med en spännande match mot Degerfors som var det andra Division 1 laget som tvingats till kval. En jämn match som slutade 3-1, det ända förlorade setet för Solna den här helgen.

Med lördagens resultat, blev söndags matchen mot Jomala en indirekt final. Vinnaren i den matchen skulle med största sannolikhet få platsen i Division 1. Jomala hade till söndagen fått tillbaka sin lagkapten som bidrog med ett starkt anfall från Jomalas sida. Men tack vare Solnas hårda träning inför just Jomala lyckades damerna kontrollera deras anfall och matchen på ett bra sätt.

Matchen slutade även den 3-0 och helgens tre vinster innebär att Damer A stannar i Division 1!

Champagnen sprutade när platsen var säkrad. En blandning mellan svett, tårar och champagne.

Men det var inte bara spelarna på planen som levererade. Utan läktaren och publiken var en stor del i att laget orkade att kämpa det lilla extra. Så tack till alla er som tog sig ner till Solnahallen under helgen och stöttade laget under säsongens viktigaste matcher!