Trekungaslaget i Kungälv 2021

Under den gångna helgen ägde en, för många, höjdpunkt på året rum: Trekungaslaget i Kungälv! En volleyboll turnering med spelare från hela landet i alla åldrar från dem allra minsta till de sena tonåren, L5 till U20.

I år hade Solna med sig hela 8 lag till Kungälv i alla åldrar. Ett perfekt tillfälle att träffa andra lag och andra åldrar från klubben!

Stora framgångar på planen!

För Solnas del blev det stor framgång! Tre medaljer plockades hem. Det blev inte en medalj i den finaste valören för något av lagen, men två finaler blev det, för Solnas båda U16 lag, samt ett brons till U18 tjejerna! Vi säger STORT grattis till alla medaljörer över en fantastiskt fin prestation i Solnas färger!

U16 laget står uppställda och ska få ta emot sina silvermedaljer efter en tuff match mot Sollentuna.
U16 killarna på prisceremonin, där de precis fått sina medaljer efter en final mot Habo.
U18 tjejerna med bronsmedaljerna efter matchen om tredjeplats mot Vindsrarps.

Övriga lag har också genomfört helgen med bravur, det är inte alltid som medaljerna är det viktigaste under en helg likt denna.

Nu får vi se framemot nästa år och hoppas på minst lika bra resultat då som i år. Kanske ännu fler Solna lag som gör resan till västkusten för att spela.