SM-dags för Solna VBK:s ungdomar

Det är slutspels-och SM tider för Solna VBK:s ungdomslag. Först ut var U16 mästerskapen i Falköping förra helgen för ungdomar födda 04 och senare. Solna VBK åkte dit med tre lag födda 05-07 och fyra ledare.
Ett lite mer erfaret tjejlag ställde upp i röd grupp och kom åtta. Det andra tjejlaget med bla tre stycken 07:or ställde upp i blågrön grupp och gick vidare till A-slutspel och slutade på en hedrande sjundeplats av 16 lag.

Bild: Robert Boman

För första gången U16 ställde Solna upp med ett killag som slutade på en fin 6:e plats. Vi såg och lärde mycket och ser fram emot nästa år har vi vuxit i åldersklassen. Som vanligt så bjöd turneringshelgen på en massa mer upplevelser och bus.

Bild: Robert Boman

Arrangören i Falköping hade fixat roliga aktiviteter på lördagkvällen som bumperball, servemaskin, hastighetsmätning av smash.
Vi ledare fick chansen till en stund i ett skönt relaxbad”, berättar Marianne Berg , en av ledarna på plats i Falköping.

Nu laddar dessa ungdomarna om för Mikasa Challenge som går om två veckor i Örebro. Sedan är det dags för klubbens 02/03 att spela USM i Jönköping.
Känslan som sitter i från helgen är att Solna VBK är en klubb som verkligen är på gång och att vi växer”, förklarar Marianne Berg.