Framgångar i Habo för Solna VBK:s yngsta

I helgen var det turnering i Habo för unga volleybollspelare från hela Sverige. Och Solna VBK höll sig som vanligt framme i täten. Vinst för Solna VBK:s killar i Level 5.

Det har varit fullt upp för Solna VBK:s yngsta i helgen som hade begett sig ner till Västergötland för en turnering i Habo. Och framgångarna lät inte vänta på sig!

” Solna vbk:s killar i level 5 levererade hela vägen och vann turneringen. Tjejerna vann mer än de förlorade vilket är starkt.”, konstaterar David Ottosson som är klubbens ungdomsansvarig.

I level 6 mötte Solna VBK genomgående riktigt bra lag och klubbens tre deltagande lag hade det lite tufft men ändå lärorikt.
Sist men inte minst i level 4 fick hela hallen nya favoriter när våra yngsta lirare spelade skjortan av de flesta i Habo sporthall.

Tack till alla stöttande föräldrar som var på plats!