Tabellerna inför 2019

2018 lider mot sitt slut och Solnas spelare förbereder sig för att fylla magen med godsaker under nyår. Såhär mitt i säsongen är det på sin plats med en liten uppdatering om hur det egentligen går för våra seniorlag.

Damer A ligger inför juluppehållet på en bekväm 6 plats i Division 1 Norra. I tabellen skiljer det endast 2 poäng mellan 5 plats 9 plats. Det är jämt i mitten med ett litet hopp upp till toppen.

Damer B har haft en övervägande bra start på säsongen och ligger på en fjärdeplats i Division 2 Östra och har endast förlorat mot lagen som ligger över dem i serien. Laget bytte tränare under säsongen och ny tränare för är Martinez Marre Costa.

Herrar A har gått som tåget under första halvan av säsongen och vunnit åtta matcher och förlorat en och ligger därmed på första plats. Nya spelare har etablerat sig bra i laget men efter nyår slutar nya passaren Benjamin och en ny passare är på väg in. Med en poäng ner till nästa lag i serien finns det ingen chans att slappna av utan laget kan endast bli bättre.

Herrar B har haft en tung start på säsongen och ligger sist med sex spelade matcher. Laget håller på att formas och fick många nya spelare inför säsongen. Laget tränar hårt och jobbar för att få ihop laget till en enhet.

Alla lag går att följa i serien på profixio.