Full rulle på St Martin med hela klubben som funktionärer

03/04 laget i Solna VBK stod för serveringen i fiket

Solna VBK har under många år haft ett unikt samarbete med solnaföreningen St Martin, där klubben hjälper till med iordningställande av loppis, servering i fiket och städning första helgen i december varje år. I år var det fler besökare än vanligt vilket förhoppningsvis betyder mer klirr i kassan för klubben. i År var det extra stor uppslutning av herrlaget på iordningställandet.

– Helt plötsligt stod det 15 A-lagskillar i dörren och frågade vad de kunde hjälpa till med, säger Ullis Forss med ett leende. Ullis som under många år spelade i Solna VBK:s damlag är  numera är ordförande i St Martins förening som hjälper utsatta personer i Solna. En längre intervju med Ullis Forss och arbetet i St Martin hittar ni här!

Solna VBK:s styrelse tackar alla funktionärer för att ni ställde upp för klubben!

Julia från St Martins förening och Solna VBKs trio Niikie, Anastasia och Calla
Ullis Forss är ordförande i St Martin och mångårig spelare i Solna VBK:s damlag på 90-talet
St Martins förening ger stöd åt utsatta personer i Solna stad