SolnaVBK:s damlag vinner vårtvåan 2014

Solna VBK:s damlag med tränaren Niklas Poblenz i spetsen är glada över vinsten över Jomala. Från vänster: Elise Nilsson, Jenny Lindgren, Chris Buchgeist, Emma Schäfer, Inez Dworschak, nedre raden, Kicki brandt, Lucia Coppo, Joanna Saber, Sussi Björkstrand

Styrelsen i Solna VBK gratulerar damlaget som segrade i vårtvåan och är tillbaka i division I igen inför 2014. I helgen vann damlaget säsongens sista match, borta över åländska Jomala med 2-3 (8-25, 21-25, 25-17, 25-17, 10-15). Solna VBK:s lagkapten Kicki Brandt inledde första set med ett gäng kanonservar som skakade om ålänningarna rejält. Dock lyckades Jomala samla sig och knapra in två set men kunde inte hålla emot i det sista setet utan fick se sig besegrade av Solna VBK som varit överlägsna i vårtvåan 2014.