Nytt idrottsinitiativ ska gynna ungdomar i Solna

Tillsammans har idrottsföreningarna i Solna startat ett initiativ för att fördjupa och utveckla samarbetet med Solna stad för att gynna alla barn och ungdomar i kommunen.

Syftet med Solna SAM:s Idrottsinitiativ är att lyfta idrottsfrågorna, samla föreningarna och utveckla dialogen mellan idrotten och staden.

Idrotten har mycket att bidra för barn och ungdomars utveckling, välmående och hälsa. Genom att förena skola, fritid och föreningsliv skapar vi en bättre och tryggare miljö för dem.

Solna VBK uppmuntrar medlemmar, aktiva och föräldrar att stödja iniativet genom att följa Facebookgruppen Solna SAM:s Idrottsinitiativ, läs gärna igenom programförklaringen där och delta i dialogen på sidan och hjälp sprida det viktiga budskapet för alla barn och ungdomars bästa.