Dags för Solna VBK:s funktionering vid Stockholm Marathon 9 oktober kl 09.30

I år samlas vi vid korsningen Manillavägen/Djurgårdsvägen ute på Djurgården där Solna VBK har sin vätskekontroll

Det är dags för Solna VBK:s årliga marathon-funktionering. I drygt fyrtio år har klubben haft samarbete med Stockholm Marathon och i år ansvarar klubben för både trafikreglering och vätskekontroll med 70 funktionärer. Lättare måltod och T-shirt erhålles till alla funktionärer.

Att våra medlemmar funktionerar på Stockholm Marathon innebär att klubben kan hålla nere kostnaderna för medlemsavgifterna och din och lagets medverkan är därför väldigt viktig. Extra viktigt är det att vuxna deltar eftersom vi också har ett trafikledningsuppdrag. 9000 deltagare beräknas springa loppet.

Time for Solna VBK:s annual attendance at Stockholm Marathon 2021.

Plats/Place: Kross section Manillavägen/Djurgårdsvägen (almost at 20 km from start)
Adress: Manillavägen/Djurgårdsvägen, 115 21 Stockholm.
Tid/Time: 09.30. (fram till runt 17.00 -17.30)
Så tar du dig dit: Buss 67 slutar at gå 09.00 så enklast är att ta Spårvagnen no 7 från City till Waldemarsudde och sedan gå till Manillaskolan.
Public transportation: Bus 67 stops operating at 09.00 so you need to take the tram/Spårvagnen no 7 to Waldemars udde and the walk the last kilometer.
Klädsel: Oömma och varma kläder. Regnkläder om det skulle behövas.
Clothing:Warm clothes and raincoat if it rains.

Anmälan: Anmäl dig i SportAdmin eller till din tränare. Ta med vänner och familj.
Assignment: In SportAdmin or to your coach. Bring friends and families