Solna VBK funktionerade på St Martin

Nina, Page och Eva från damlaget höll ställningarna i serveringen under St Martin-dagen vid Solna kyrka

I helgen som gick funktionerade Solna VBK:s lag på St Martins loppis i Solna. Herrlagen och Damer B iordningställde  och förberedde för den årliga loppisen dagen innan och damlaget serverade kaffe under några timmar i St Martins kapell.

Föreningen S:t Martin grundades på 1930-talet av Solnas prostinna Edit Ekman, för att hjälpa Solnas många fattiga, framför allt barn. Prinsessan Sibylla anordnade en stor fest 1936 i Hagaparken för att samla in pengar till föreningen.

Sedan drygt 25 år tillbaka har Solna VBK funktionerat vid den här loppisen som ger välbehövliga pengar till klubbkassan.

Tack till alla er som ställde upp dessa dagar.

Styrelsen

Solnas B- lag förberedde loppisen på torsdagen och bondade över en välbehövlig middag efteråt