Övervägande bra premiärhelg för Solna VBK:s lag

Inte mindre än 5 matcher spelades i helgen med Solnas herr- och damlag. Samtliga lag hade bortamatcher och tre av fem matcher slutade i seger.

Damer B vann över Nyköping BV med 3-1 och då blev dom såhär glada:

Damer B vinner bortamatchen mot Nyköping BV med 3-1 ?

Publicerat av Solna VBK den 8 oktober 2017

Solnas helt nya herrlag Herrar B åkte till Uppsala och vann över Uppsala VBS B med 3-2.

Herrar B efter sin första match och vinst

Herrar A mötte Bromma KFUK-KFUM B och vann med 3-2. Spelarna var glada över att vinna matchen men sa själva att dom kände att det fanns mer att ge. Bromma KFUK-KFUM B gick upp från division 2 till division 1 säsongen 2016/2017 och slutade på tredjeplats i division 1. Att ha slagit Bromma känns därför som en riktigt bra start.

Robert spikar förbi Brommas block

En utav Solnas nya centrar Matheus

Solnas högerspiker Pierre går upp mot ett dubbelblock
Bild från Norsjö volleys Instagramkonto

Damer A tog nattåget till Umeå för att spela två matcher i Norrland. Första matchen på lördagen spelades mot Norsjö och första set vanns men därefter förlorade tyvärr laget med 3-1 (23-25, 25-22, 25-15, 25-21). På söndagen mötte damlaget IKSU och tog där också ett set men förlorade med 3-1. Damerna var ändå inte helt missnöjda med att ha tagit ett set vardera från förra årets 4 och 5 i division 1. Damer A spelar retur mot Norsjö hemma redan nu på söndag (15/10) och hoppas såklart på revansch.

Damer A i Umeå

I helgen spelas 5 hemmamatcher och Solna VBK ser gärna ett stort publikstöd för samtliga lag. Se mer i kalendern.