Alla vinnare – i helgens turnering

screen-shot-2017-02-07-at-10-28-05
Solna VBK kammade hem Fair Play Trofén – Igen!
I helgen var det turneringen i Ulriksdalshallen för Solna VBK:s yngsta medlemmar. Turneringen ingår i Stockholm Volley cup och samlade lag från såväl Strängnäs i syd som Uppsala i norr. Tävlingsklassen denna helg var Kidsvolley för barn i åldern 6-9 år även om både yngre och äldre kunde delta.
Totalt 8 klubbar fanns på plats med sammanlagt ett 15-tal lag varav 4 från Solna VBK.
Lördagens arrangemang pågick under 4 timmar och med matcher som spelades på tid och 4 banor var igång samtidigt. – – Det blev många och intensiva matcher för alla barnen som var på plats. I kidsvolley kämpar alla och gör sitt yttersta och därför får alla deltagare också en mycket välförtjänt medalj som avslutning på dagen, berättar Jonas Lundström, vice ordförande och ungdomsansvarig i Solna VBK.
screen-shot-2017-02-07-at-10-26-11
Förutom priser till alla delas även en pokal ut till den klubb som utmärkt sig mest inom Fair play. Och åter var det Solna VBK som fick lyfta den pokalen. Mindre än ett år sedan förra gången. Ett gott betyg till tränarna och föräldrarna som är med och hjälper till att göra det möjligt.
screen-shot-2017-02-07-at-10-25-42
screen-shot-2017-02-07-at-10-26-38