Dags för funktionering den 4 juni på Stockholm Marathon

stmarathon
Hej alla tränare och ledare i Solna VBK,

Lördag den 4 juni är det dags igen för årets stora händelse i huvudstaden -Stockholm Marathon . Sedan starten för 38 år sedan har Solna VBK haft förtroendet att ansvara vid en av vätskekontrollerna (den ute på Gärdet) där vi basar för utdelning av vatten och sportdryck samt för banfunktionering längs med sträckan, även detta ute på Gärdet.

Ju fler vi blir desto roligare och smidigare, så vi behöver seniorspelare, ungdomsspelare, tränare, föräldrar, familj och kompisar att vara med en trevlig dag tillsammans med hela klubben.  Funktioneringen är ett viktigt ekonomiskt tillskott till klubbkassan och anledningen till att vi kan hålla nere medlemsavgiften.

Detta betyder att vi behöver vara på plats på Gärdet från ungefär kl 11 till kl 16 eller 17. Som tidigare kommer det finnas en liten lunchmatlåda samt delas ut en Marathon-tröja för alla som är med.

Mer specifik information följer.

Välkomna!

Daniel Grimes